19 Temmuz 2012 Perşembe

YANMIŞ DOLMA

İlk defa Pandora'da tavuk dışında bir şey yiyecek olmanın* heyecanını yaşıyordum ki "Eyvah, dolmayı yaktım," sözü ile heyecanım korkuya dönüştü: "Gene mi tavuk ha gene mi?"
Kötü günlerden geçerken, hayatımdaki iki rehabilite merkezinden birine gitmek üzere uyandım bugün: Edirne. Ama diğer merkeze uğramakla bitiriyorum günü: Pandora'nın evi. Tabii oturduğum yerden kalkabilirsem:) Gülümsemek lazım hayata. Onu yapmaya çalışmak lazım en azından. Akşam Pandora'nın tanımı ile "götü yanmış" dolma yiyeceğiz. Balkonda oturacağız. Benim tatilimin bitişine henüz on gün var. Yarın da Edirne'ye gideceğim kardeşlerimin yanına. Edirne'de bir barları var: MD Pub. Şu an tadilatta ama yolu düşen olursa tavsiye ederim:) Puba rağmen biz onların balkonunda oturuyoruz. Ceviz ağacının altında. Anı yüklü gülgesinde* o ağacın. Sağlıklı yaşam için son on günüm var önümde. Biraz anlatayım. Biraz anlatırsam atlatırım daha hızlı dedim. Ama baktım ki atlatacak çok da farklı şey yok hayatımda. Aynı döngüdeyim. Avantajlı durumdayım yani. Kaybedilen eski bir dostun acısı, yaşanılanlara üzülmemem gerektiğini kafama kafama.. yazdı? vurdu? ne yaptıysa yaptı ama kafama kafama idi eminim. Anneannemi kaybettiğimizde de buna benzemese de o his, uzun saatler boyunca ütü yapmıştım-ki ben hiç uzun saatler ütü yapan biri değildim. Evimi dip bucak temizlemiştim de. Bu normaldi. Ama ütü yapmak değil. Ütü yapmak yeni bir yaşama başlamaktı sanırım. Onun sembolü idi. Belki de öyle değildi. Şaşkınlıktan hiç yapmadığım bir şeyi yapıyor olmaktı bu belki de. "Belki de.." Bu sözle açıklıyorum hayatımdaki birçok şeyi ama n'apalım... bu da benim. Biri vardı O'nla da ayrıldık iki gün önce. Birbirimizden ne kadar farklı olduğumuzu gördüm pazar akşamı. O fark kimi zaman insanları birbirine yakınlaştırır-benim de bu sebeple yakınlaştığım oldu birilerine bir zamanlar- ama bu kez öyle olmadı. İyi biriydi belki de ama karşımda konuşan kişiyi dinlemekte zorlanıyorsam bitmiş demektir. Bitti. Öyle işte. O da beni dinleyemiyordu çünkü ben artık konuşmuyordum. Düşünceyi paylaşmak aynı düşünmesen de karşındakiyle önemli.
Kızım kızım nazlı kızım.. yazlıkta mutlu günler yaşıyor. Annesi de mutlu bugün. "Götü yanmış" dolma yiyecek:) Bir de başka bir dost var son günlerde. Adı Cem:) O da iyi geliyor. Güç birliği oluşturduk sanırım biz. Dolmanın tadına O'nun da bakmasını isterdim.
Yazı yazmaya devam etmeliyim. Bu da iyi günlerde olduğumun göstergesi.. bunu istemek yani. Yanmış dolma gibiyim ben de ama tadım güzel:)

* Güzel yapıyor ama tavuğu ve tabii yanında çok lezzetli birçok şey de oluyor. Hışmından korktum da ondan yıldız koydum:)
*Gölgesinde gülünce "gülge" oluyor:P Kıvıramadım sanırım:)

4 yorum:

Ebru dedi ki...

Ne kadar uzağında kaldım herşeyin:(((

Ee müstehak bak unutmuş beni.

Kızıl dedi ki...

ama o götü yanmış dolmalar nasıl da lezzetliiii. az sonra burada olacaksın arkadaşım özledim seni.. ve nasılda arınıyoruz... aferin bize beee..

Avram dedi ki...

hanımefendi gezmekten yemek yapmaya fırsatı olmadığı için öğrenememiştir.:P

Kızıl dedi ki...

sayın sevgili kıskanç Avram ustaya bir çift lafım var ama demeyeceğim bir şey. sanırım benim vermem gereken cevabı Karoshi verecektir zatennnn. hıhh! kıskaançç :))